<< COFNIJ   

Vital B.  WITAMINY

Sklep Ekologiczny

Bogata oferta naturalnych suplementów diety, preparatów witaminowych, preparatów minerałowych, ziół, ekologicznych produktów spożywczych, oraz wiele innych certyfikowanych produktów renomowanych producentów.

 


 

"K O C Z O W N I K"

..."To co żywno¶ci± jest dla jednego człowieka może być trucizn± dla drugiego"... - dr Peter J. D' Adamo.

Dieta dla grupy "B" ( Koczownik )

Dlaczego "Koczownik"?
Grupa "B" rozwinęła się między 10, a 15 tysi±cami lat p.n.e., kiedy rosn±ca liczba ludno¶ci na skutek wielkich emigracji, przeniosła się z Afryki w chłodniejsze rejony Azji. Odmienne warunki klimatyczne i koczowniczy sposób życia wymagały diety złożonej zarówno z pokarmów ro¶linnych jak i zwierzęcych. Taka genetyczna próba poł±czenia rozbieżnych kultur i grup ludzi wykształciła grupę "B".
Potomkowie koczowników z grup± krwi "B" osi±gnęli swoist± równowagę (balance) - mog± zjadać wszystkie rodzaje pożywienia, w tym także więcej mięsa niż osoby z grup± krwi "A". St±d też zalecany jadłospis jest najbardziej zróżnicowany i najmniej restrykcyjny. Osoby z grup± "B" jako jedyne w pełni toleruj± produkty mleczne, które przykładowo dla grupy "A" s± przeciwwskazane. Ciekawostk± jest to, że pomimo dużej różnorodno¶ci pokarmów, nie mog± spożywać pomidorów, a z drobiu - kurczaków.

WSKAZANE: baranina, królik ZABRONIONE: kurczak

... Silny, sprawnie działaj±cy system immunologiczny "Koczownika" stawia opór groĽnym chorobom typowym dla współczesnego życia. Natura obdarzyła osoby z grup± "B" lepszym zdrowiem niż te z pozostałymi grupami. Nie należy zapominać jednak, że cechy genetyczne tej grupy również nie s± pozbawione słabych punktów. Słabym punktem "Koczownika" jest zwiększona podatno¶ć na infekcje wirusowe - choroby autoimmunologiczne, alergia na mięso kurczaka (szczególnie pier¶), gluten i kukurydzę, choroby nerek, cukrzyca, kamienie żółciowe, choroby układu kr±żenia, a przede wszystkim zawały, wylewy i udary oraz zaburzenia centralnego układu nerwowego, sclerosis multiplex (stwardnienie rozsiane) oraz syndrom chronicznego zmęczenia.

___________________________________

Poniżej przedstawione s± produkty, które należy spożywać oraz te, których powinno się unikać:

Mięsa i drób
Wskazane: baranina, dziczyzna, jagnię, królik.
Unikać: bekonu, gęsi, kaczki, kurczaków, kuropatwy, przepiórek, serc, szynki, wieprzowiny.

Owoce morza
Wskazane: aloza, dorsz, fl±dra, granik, łupacz, łoso¶, jesiotr, kawior, makrela, nawęd żabnica, młode szczupaki, morlesz, morszczuk, pstr±g morski, sardynka, szczupak, plamiak, sola.
Unikać: barakudy, bieługi, homara, ostryg, o¶miornicy, raka, kraba, krewetek, łososia wędzonego, małży, okońa morskiego, sardeli, skrzydelnika, omułków jadalnych, ¶limaków, węgorza, żółwia, żab.

Jaja i nabiał
Wskazane: chude lub 2% mleko, jogurt, jogurt mrożony, jogurt z owocami, kefir, mleko owcze, ser farmer, ser feta, ser mozzarella, ser owczy, ser ricotta, serek wiejski.
Unikać: lodów, sera amerykańskiego, sera blue, sera string.

Oleje i tłuszcze
Wskazane: olej z oliwek.
Unikać: oleju bawełnianego, oleju z kukurydzy, oleju krokoszowego, oleju z orzeszków ziemnych, oleju sezamowego, oleju słonecznikowego, oleju canola.

Orzechy i pestki
Wskazane: Większo¶ć orzechów i pestek nie jest wskazana dla grupy B.
Unikać: masła sezamowego (tahini), masła słonecznikowego, masła orzechowego, orzecha filbert, orzechów nerkowca, nasion pinii, orzechów pistacjowych, maku, pestek dyni, pestek słonecznika, siemienia sezamu.

Fasole i inne ro¶liny str±czkowe
Wskazane: fasola czerwonej soi, fasolka limejska, fasolka navy, fasolka nerkowata.
Unikać: fasoli aduke, azuki, czarnej, "czarne oczko", garbanzo, pinto, soczewicy amerykańskiej, czerwonej, zielonej.

Zboża
Wskazane: orkisz, otręby owsa, otręby ryżowe, owsianka, proso, ryż dmuchany.
Unikać: amarantu, gryki, jęczmienia, kamutu, kasha, kremu z pszenicy, kukurydzianki, nasion pszenicy, otrębów pszenicy, płatków kukurydzianych, siedem zbóż, żyta.

Chleb i grzanki
Wskazane: chleb z br±zowego ryżu, chleb esseński, chleb ezechiela, proso, wafle ryżowe, pieczywo chrupkie wasa.
Unikać: bułek kukurydzianych, chleba z otrębów pszennych, chleba wieloziarnistego, 100% chleba żytniego, chrupek żytnich, m±ki durum, obwarzanek, pełnopszennego chleba.

Ziarna i makarony
Wskazane: m±ka z owsa, m±ka ryżowa.
Unikać: dzikiego ryżu, gryki, kasha, makaronu z karczocha, makaronu soba, m±ki couscous, m±ku glutenowej, m±ki jęczmiennej, m±ki pszennej, m±ki pszennej bulgur, m±ki żytniej, pszennej m±ki durum.

Warzywa
Wskazane: bakłażan, botwinka, brokuły, buraki, fasola limejska, gorczyca, grzyby shiitake, kapusta bezgłowa, kapusta biała, kapusta chińska, kapusta czerwona, kalafior, marchew, pasternak, pietruszka, papryka czerwona, papryka jalapeno, papryka zielona, papryka żółta, słotkie ziemniaki.
Unikać: awokado, dyni, karczocha amerykańskiego, karczocha jerozolimskiego, kiełoów mung, kiełków rzodkiewki, kukurydzy białej, kukurydzy żółtej, oliwek czarnych, oliwek greckich, oliwki hiszpańskiej, oliwek zielonych, pomidorów, rzodkiewki, tempeh, tofu.

Owoce
Wskazane: ananas, banan, czarne winogrona, jeżyna, papaja, ¶liwki ciemne, ¶liwki czerwone, ¶liwki zielone, winogrona.
Unikać: granatów, karamboli, opuncji, orzechów kokosowych, persymonów, rabarbaru.

Soki i napoje
Wskazane: sok z ananasa, sok z kapusty, sok z papai, sok z wionogron, sok z żurawiny.
Unikać: soku pomidorowego.

Przyprawy
Wskazane: curry, chrzan, imbir, pieprz cayenne, pietruszka.
Unikać: cynamonu, czarnego mielonego pieprzu, esencji migdałowej, korzennika lekarskiego, pieprzu białego, skrobi kukurydzianej, słodu jęczmiennego, syropu kukurydzianego, tapioki, żelatyny.

Herbatki ziołowe
Wskazane: imbir, likrecja, li¶cie malin, mięta pieprzowa, owoce dzikiej róży, pietruszka, szałwia, żeńszeń.
Unikać: aloesu, chmielu, czerwonej koniczyny, dziewanny, goryczki, kozieratki pospolitej, lipy, podbiału, rabarbaru, tasznika pospolitego, kukurydzy.

Używki
Wskazane: zielona herbata.
Unikać: coca-coli, likierów destylowanych, napojów gazowanych, wody Selzera, wody sodowej.

Inne przyprawy
Wskazane: Przyprawy s± zasadniczo albo obojętne, albo też szkodliwe dla wszystkich grup.
Unikać: ketchupu.

___________________________________

Szczegóły u Ľródła: Dr Peter J.D'Adamo i Catherine Whitney "Jedz zgodnie ze swoj± grup± krwi"

Aby skutecznie zapobiegać wielu chorobom predysponowanym szczególnie dla grupy "B", ludzie z t± grupa potrzebuj± takiej suplementacji, która uwzględni specyficzne potrzeby ich organizmu. Optymaln± równowagę wewnętrzn±, która jest podstaw± skutecznej obrony przed czynnikami szkodliwymi, wszystkim posiadaczom grupy "B" zapewnić wyj±tkowy, jedyny na ¶wiecie, unikalny w swoim rodzaju skład preparatu VITAL B.
wg. dr P. D' Adamo
 

C

Copyright  -  berot.pl  2010  -  wszelkie prawa autorskie zastrzeżone